Ældre ægtepar snakker om god service

Her fik ordet ”mandagsservice” en helt anden betydning

Ordene ”mandagsprodukt” og ”mandagsservice” er ofte forbundet med lav kvalitet. Men for Wilfred Wiese var det lige omvendt…

Wilfred og Susanne Wiese har boet i et hus i Brøndby siden 1977. Huset har været opvarmet med alt fra olie til varmepumpe og senest naturgas. Det nuværende gasfyr er fra 2006 og kører dermed på 16. år.

”Det har faktisk virket upåklageligt” fortæller Wilfred Wiese. ”Men for nylig stoppede det med at køre en lørdag – Intet varmt vand! Den viste fejlkode stod ikke på producentens liste. Det var i sommerperioden, så Gastech havde lukket i week-enden. Mandag morgen ringede jeg til Boligservice med henblik på et teknikerbesøg. Straks blev der spurgt ind til, hvordan fejlen ytrede sig, og pilen pegede i retning af cirkulations-pumpen. Vi blev lovet et besøg samme dag inden kl.16:00. Kl.14:00 kom montøren, og han fandt ud af at cirkulationspumpen skulle skiftes. Da klokken var 16:00 var den monteret, og anlægget igen i drift, så vi atter havde varmt vand. Det var en flot, samlet indsats, som førte til, at vores varmeanlæg i løbet af blot én dag kom igang igen. Og det endda på en mandag!”

Fra varmepumpe til gasfyr

Wilfred Wiese er i øvrigt meget teknisk orienteret. Efter 7 år med et oliefyr byggede han i 1984 sin egen varmepumpe med stumper fra en lokal VVS’er. Den blev efterfølgende erstattet med et gasfyr. ”Lidt omvendt at skifte fra varmepumpe til gasfyr – men det var langt det billigste dengang” siger Wilfred Wiese.

Superservice

”For mig er god service at få mere end man forventer. Det lever Gastech-Energi til fulde op til.” slutter Wilfred Wiese.